Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Múlt, jelen és a jövő

2015.02.09
  • Kérlek pár mondatban mutasd be az eddig rögzített lemezeket azoknak, akik most ismerkednek a zenéddel.

  • Mikorra várható az új lemez?

 

Az első lemez 2006-ban készült, A bikásdombi fenegyerek lett a címe. Ez egy „koncepciós kislemez”, ami hat dalt, és hat átkötő szöveget tartalmaz. Az első próbálkozás arra, hogy dokumentáljam magam. Mai füllel hallgatva borzasztó és hallgathatatlan, de akkor nagyon büszke voltam rá. A lemez egyetlen este alatt készült, a szüleim nem voltak otthon, én pedig, ha jól emlékszem, az aktuális szerelmi bánatommal küzdöttem. Kihasználtam minden technikai lehetőséget, ami a rendelkezésemre állt és sávonként rögzítettem az elképzeléseimet. Így lehet, hogy néhol két gitárszólam szól, van olyan szám, amelyik alatt beatboxolok és az „A blues-isten és a csodalény” című dalban még egy szájharmonika sáv is hallható (amiért utólag is elnézést kérek, a felvétel napjáig sosem szájharmonikáztam, azóta se tudok). Két „nagy sláger” is felkerült a lemezre, taktikusan a nyitó és zárószám: a címadó „A bikásdombi fenegyerek” és a „Reggae legyen”.

 

A második próbálkozás (4 év kihagyás után) a 2010-es Voice Memos. Ezen 17 dal található. Azóta kicsit túlírtnak, túlgondoltnak tartom, de az elsődleges célja a lemeznek az volt, hogy minél több dalt fel tudjak tenni a youtube-ra, és a dalok elkezdjék élni a saját életüket (ekkora körülbelül 60 dalom volt már, és bosszantott, hogy leginkább csak én tudok róluk). Ennek a célnak abszolút megfelelt, a lemez után egy kicsit „berobbant” a zenekar, a youtube-on meghallgatták páran a dalokat, és sok pozitív visszajelzést is kaptam. Ezekben az években úgy tűnt ez lesz a zenekar fő iránya, hogy lemezeket készítek, és a barátaim meghallgatják. A lemezt az újdonsült iPhone-om "voice memos" funkciójával rögzítettem (innen a nem túl kreatív albumcím), ami elég jó minőségben rögzített, a probléma így nem a minőséggel volt, hanem inkább velem. Ha most meghallgatom, úgy hallom, hogy az énekhangom borzasztó hamis, szinte végig. Nem tudom... Akkor mutáltam talán? Pedig már 21 éves voltam. Ezen sok jó dal van, egyiket sem szeretném kiemelni, tessék meghallgatni! :) Van, amelyiket játszom koncerten is...

 

Egy évvel később kijött egy újabb koncepciós kislemez, ez viszont tényleg kicsi, összesen három szám és három átkötő van rajta. Ez a lemez a Na, kedveseim! címet viseli. Itt jelenik meg először egy olyan karakter, aki átvezeti a hallgatókat egyik dalból a másikba. Ő Almási Jóska, egy egyszerű, tájszólással beszélő figura, aki papírról olvassa fel azokat a sorokat, amelyeket valaki más megírt neki, és melyek segítenek a dalok értelmezésében. Bizonyos szempontból az előfutára ez a karakter a későbbi dzsentrinek... Ezek kifejezetten népiesre írt műdalok: „Fesztivá'”, „Pé'z”, és „Szárélém”. Ekkoriban voltak tizenkettedikesek a diákjaim a Vörösmartyban, és néhányan hallgatták a dalaimat, ezt a hármat az hívta életre, hogy valamilyen könnyű, netán vicces formában megpróbáljak körüljárni három olyan témát, amik felmerültek az óráinkon. Bölcseletek ezek a dalok, fontos mondanivalót tartalmaznak, de a körítést igyekeztem olyanra csinálni, hogy szerethetőek is legyenek. Itt már tudatosabb voltam, a lemez egésze egy gondolat körül forog. A „Fesztivá'”-t azóta is játszom a koncerteken (még az „Egy mai magyar dzsentri” ráadásdalai közé is befért).

 

2012. június 9-én a zenekar megtartotta első hivatalos koncertjét, és ha már ott voltunk, megkértem Mezey Gábor barátomat, hogy ezt a nem mindennapi alkalmat is dokumentáljuk, így esett, hogy a következő, sorrendben negyedik, és eddig utolsó lemez is elkészült, és még abban a hónapban ki is került a kezemből a TöRéS – (lakás)koncertlemez. Ez a lemez a legkedvesebb számomra (miközben ezen is rengeteg a hiba, tekintve, hogy élő előadást rögzítettünk). Olyan mint egy igazi koncertlemez, de jól megvágtam, nem beszélek rajta sokat, csak ami a legfontosabb volt. A már említett ujjtörés alatt íródott dalok kerültek rá (egy-két kivétellel), és itt is felfedezhető egyfajta koncepció. Jól működik benne a dalok közötti intertextualitás, vagyis bizonyos szövegi és zenei motívumok több dalban is szerepelnek.

 

Mi jön ezután? - kérdezed. Találkoztam egy Makay András nevű hangmérnökkel, akivel hasonló az ízlésünk, és felkértem a következő munkámra, amit idén január elején már fel is vettünk. Egyszerű mintát követek: kislemez, nagylemez, kislemez, nagylemez...

Két éves lemaradással jelenik majd meg a Lóval vagy ló nélkül című következő kislemez. Ez igazán rövid lesz, 4 dal, összesen 7 perc, de fontos pótlás! Sőt, hogy előre jelezzem, a kislemezhez klip is készül, a forgatás január közepén le is zajlott, jelenleg az utómunka fázisba értünk. Reményeim szerint már februárban a közönség elé kerülhet.

 

A mappában található képek előnézete Egy mai, magyar dzsentri

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.